Entropion

Entropion

Göz kapağının ve beraberinde kirpiklerin içeri doğru dönmesidir. Entropion durumunda kapak kenarı ya da kirpikler kornea ve konjonktivaya sürtünerek aşınmalara neden olabilir. Hastalarda gözlerde kızarıklık, ağrı, batma, sulanma gibi şikayetler vardır. Ötelenmiş olgularda korneada ülser, incelme  ya da delinmeler dahi görülebilir. Entropion alt kapakta sık olmasına rağmen üst kapaktada görülebilen bir durumdur. Üst kapak entropionunda semptomlar daha şiddetli seyreder.

Entropion nedenleri nelerdir?

En sık envolüsyonel yani senil entropionu görmekteyiz, yaşa bağlı olarak ciltte, kapağı tutan bağlarda oluşan değişiklikler kapağın içe doğru dönmesine neden olur.

Doğumsal entropionda görülebilir. Bu hastalarda üst kapak etkilenimi sıktır. Bebeklerin doğumsal olarak kapağa şeklini veren tarsal plakada kısalık ya da kink vardır.

Kapağın iç yüzeyini etkileyen trahom gibi enfeksiyonlar, eritema multiforme, müköz membram penfigoid ya da ilaçlara sekonder otoimmün hastalıklara eşlik eden skatrizan konjonktivitler, kronik blefarokonjonktivitler, kimyasal ve termal yanıklar skatrizan entropiona neden olabilir.

D:\fotograf albümü\entropion\alt kapak entropionu\hüsne erdoğan entropion\20.05.09\IMG_0377.JPG

Resim: Alt kapak entropion görünümü.

Tedavisi cerrahidir. Nedene ve etkilenen kapak alanına göre cerrahi planlanır. Senil entropionda hastanın durumuna göre minimal invaziv cerrahilerden kapsamlı ameliyatlara kadar geniş yelpazede cerrahi düzeltmeler gerekebilir. Skatrisyel entropionda greft yöntemleri ile daha karmaşık cerrahiler uygulamak gereklidir. Doğumsal entropionda ise üst kapak tarsının durumuna göre greft yöntemleri ya da kink varsa kinkli alanın eksizyonu ve çevirici sütürler gibi tekniklerle hasta ameliyat edilir.