Ektropion

Ektropion

Kapak kenarının dışa dönmesine ektropion denilmektedir. Hem alt hem üst kapakta olabilsede en sık alt kapakta görülür. Hastalarda kozmetik bir problem ile birlikte kapağın ve punktumun pozisyonunun bozulması ve göz küresinden uzakta kalması nedeniyle gözyaşının dışarı akması, aşırı sulanma görülür.

Ektropionun nedenleri nelerdir?

En sık envolüsyonel yani senil ektropionu görmekteyiz, yaşa bağlı olarak ciltte, kapağı tutan bağlarda oluşan değişiklikler kapağın pozisyonunu bozarak dışa doğru sarkmasına neden olur.

D:\fotograf albümü\skatrisyel ektropion\nuri yüksel sağ skatrisyel ektropion\16.3.06 preop\IMG_1511.JPG

Resim: Sağ alt kapak ektropion görünümü.

Ayrıca göz kapağı cildinde skar oluşumuna neden olan travma, yanık, iktiyozis gibi çeşitli cilt hastalıklarından dolayı da ektropion gelişebilir. Ciltte oluşan skarın ciltte kısalmaya neden olması ile oluşan bu ektropion tipine skatrisyel ektropion denir.

Yüz felcinde göz kapağını kapatan orbüküler kasda etkileneceğinden paralitik ektropiyon gelişebilir.

Kapakta ağırlık yapan bir tümöral oluşumda mekanik olarak ektropiona neden olabilir.

Tedavisi cerrahidir. Ektropionun tipine ve kapakta etkilenen alana göre cerrahi planlanır. Yaşa bağlı gelişende kapağın varsa horizontal gevşekliğini düzeltmek ya da  kantal tendonlara müdehale etmek gerekir. Mekanik olanda kitleyi almak ektropiyonun düzelmesi için çoğu zaman yeterlidir. Skatrisyel olanda cilt grefti (yama) yapmak, paralitik olanda alt kapağa askılı cerrahiler uygulamak gerekebilir.